" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

måndag 1 mars 2010

~ Extrem sy-abstinens ~

Jag tror knappt att det är sant, fast ändå har jag känt hela denna dagen hur påtaglig denna abstinens faktiskt är. Jag vill sy nått, men jag vet inte vad, eller rättare sagt hur det ska se ut. Jag har gått och tänkt på det idag, och det blir ju extra mycket tänk när man går och städar för då gör man bara det av rutin. Eller när man står i disken och bara diskar, oj vad man kan tänka då. Men det är bara glada tankar. HAHHA... nått roligt, när jag jobbade på skuttis då va det sånt oljud ifrån diskmaskinen, den surrade så mycket så man kunde ju stå där inne o sjunga lite tyst för sig själv. Det gjorde jag =P

Men i alla fall, vad man ska sy kommer man på ju... ja det är ju just det som är problemet. JAG KOMMER JU INTE PÅ NÅTT. Men en sak som är bra, hoppas jag, är att nästa vecka ska jag ha syslöjden på skolan och då kanske jag kommer på vad jag ska sy. Yeaj, hoppas! Inspiration liksom!

Den senaste lilla filur jag sydde va ju grisen Gottfrid. Men det blev så stressigt där runt jul me allt jag kom på att jag ville pyssla med. Inte nått ovanligt vad gäller mig =) Så nog är jag nöjd med grisen, men inte helt helt nöjd. Så vi får se vad jag kommer på.

Kanske blir detta ett bra bloggämne, vad vet jag?? Hur som helst kan det bli allt eller inget känner jag just nu =)

2 kommentarer:

Michaela sa...

Vet hur det är när man verkligen VILL göra nåt men inte vet var man ska börja, eller ibland knappt vad det egentligen är man vill!!

...hittade du på nåt att sy sen då?? :)

Paulina sa...

Ja jag ska sy en kanin, det är bestämt. Men just nu ligger det på ritbordet, om man säger så. Jag måste bestämma hur den ska se ut!