" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

torsdag 11 mars 2010

~ Bandyspelare ~

Min framtida karriär kanske? Nja jag tror inte det. Men jag måste säga att gamla minnen dök upp när jag halkade runt på isen på skolgården och med några lama försök att göra mål. Det var faktiskt nära några gånger.

Jobbigt att det ska vara så blodigt allvar så ofta. Det gör en ledsen när man ser att en del inte får vara med för de anses dåliga, eller får höra resten av rasten och sen i klassrummet hur illa det var att de misslyckades på plan. Laganda, jajamensan fattas bara! Ja det är just det, den fattas!

Annars har dagen varit mycket bra. Jag är hur trött som helst, så det är precis som det ska. Kunde sluta tidigare än vad jag trodde, så det var bra!

Imorgon e de fredag och sen helg igen. En vecka går ganska fort, men jag tycker ändå att mycket har hänt. Nehe nu tror jag att jag måste duscha eller nått, fryser så mycket!

1 kommentar:

Michaela sa...

Laganda borde finnas lite mer av ... håller med dig om att det är väldigt tråkigt att se hur barn ofta behandlar varandra :( De kan verkligen vara ELAKA mot varandra! Usch.

Skönt att du fick sluta tidigare!! :)
Ha en skön helg!!