" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

torsdag 4 mars 2010

~ Gummistövlar och färg ~

Idag på förmiddagen har mamma varit hos mig. Vi har färgat håret, så vi möttes vid affären och handlade hårfärg och lite mat. Sen åkte vi hem till mig och fikade och myste. Efter det drog vi igång med att färga håret på varandra. Jag valde att färga mitt hår brunt igen. Har saknat att ha det brunt, nu försvann ju slingorna men de va verkligen risigt. Så nu måste jag bara toppa det lite.



När vi var klara lagade vi mat och efter att disken va diskad stack vi iväg till skoaffären. Jag ville så gärna ha ett par gummistövlar och hittade mig ett par snajsiga!! Riktigt nöjd. Nu har mamsen åkt hem, hon skulle på friskis i eftermiddag.

Funderar på att eventuellt gå till Netto... om jag inte segar ut totalt =) Ska göra muffins till UNG.fikat imon. YES! OCH inte att glömma, på lördag kommer Mimmi hit!! YEAJ!

4 kommentarer:

Emelie sa...

Snygga stövlar. Udda bild

Michaela sa...

Vem är mimmi?! :)

...shyssta stövlar! Om man ändå ska ha några, varför inte köpa sig ett par snygga då liksom!? :)) bra bra..

Orkade du gå ner till netto sen eller segade du ihop totalt i soffan? ;)
..det gjorde jag igår.. haha! Orkade ingenting. Inte idag heller egentligen, men sitter i skolan nu. Måste :( buhuu ;)

Ha en bra helg min fina vän! Jag får väl bjuda dig på fika snart va?! :)

kram kram

Paulina sa...

Emme: de jobbiga me stövelbilden e att den e på fel håll. Den ville inte laddas upp på rätt håll. Den ska va liggande istället =)

Paulina sa...

Micca: Fika tycker jag låter trevligt. Jag vill ju se erat lilla bo =) Mimmi e smeknamnet på min bästa vän i Eksjö.

Jag va faktiskt på Netto igår o köpte de jag behövde för fikat på UNG.mötet ikväll. Skönt att ha det gjort!

Så nu har jag bakat muffinsen också =)