" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

onsdag 10 mars 2010

~ ...så ingående. ~

Jag är fortfarande ganska sur för att mitt inlägg igår kom bort. Ja jo jag vet, måste lägga det gamla bakom mig. Eller som Pumba säger fast lite omvänt då, "Lämna ditt bakomflutna före dig".

Jag ville förklara lite vad jag pysslar med nu när jag är klar med menykörkortet. Igår skrev jag som sagt lite om det. Just nu håller jag på att göra en research och det är inför ett intervjuprogram som media i församlingen ska dra igång med. Så nu söker jag fakta och läser en bok om Peo Thyrén.

För er (även jag, Emme: en liten rättelse så att det inte blir några missförstånd =) ) som inte va unga på 80-talet så var det så att det fanns ett coolt band som hette Noice. Peo var med i detta band. Men kanske att ni känner igen låten "Dansa i Neon". Den var med i melodifestivalen 1987, ett mycket bra år förövrigt, och den sjöngs ju av ingen mindre än Lena Philipsson. Där är alla med, men något viktigt att tillägga är att Peo Thyrén och Ola Håkansson skrev texten. Det ni!! =)

Det året vann Lotta Engberg med "fyra bugg och en coca-cola". På Youtube är det ramaskri, man undrar varför inte rätt låt vann. Nämligen "Dansa i Neon".

Ett annat band som var med i melodifestivalen tio år senare, 1997 var ett band som heter B.I.G. Med en kille som heter Peo Thyrén. De framförde en låt som heter "Jag ska aldrig lämna dig" och de kom på 6:e plats. Vinnare det året var Blond med låten "Bara hon älskar mig". Två låtar som har ett visst melodifestival-sound som jag knappt tycker man hör så mycket av numera. Tiderna ändras!

1998 var B.I.G också med med låten"Ingen annan väg". Då kom de på plats nr 2. HURRA! Vinnare var Jill Johnsson med "Kärleken är".

Så detta är ett axplock vad jag pysslar med just nu =)

2 kommentarer:

Emelie sa...

"Ni som inte var unga på åttiotalet". Du själv var två och ett halvt när åttiotalet var över. Tvivlar på att du hade nån uppfattning om populärmusik vid den åldern. Den där meningen får dig att låta som värsta fyrtionåringen som klappar små tonåringar på huvudet i medkänsla med de små stackarna som missade den bästa tiden i modern historia.

Paulina sa...

Jag vet att meningen kanske inte blir från min synvinkel, eller så lever jag i förnekelse.

Nej, jag blev så fokuserad på researchen som vänder sig till alla, med synvinkeln från någon som faktiskt växte upp då =)