" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

onsdag 17 mars 2010

~ Saknad ~

Älskade Farmor! Jag saknar dig så jättemycket. Jag satt och tänkte på hur det kommer bli då vi ses igen i himlen. Det kommer nog att bli som när du levde och vi kom för att hälsa på dig. Med innerlig kärlek och värme hälsade du oss alltid välkomna hem till dig. Ditt hem var så fyllt med frid, den frid som Jesus ger.
Jag tror att mötet kommer att bli tusen gånger bättre i himlen. Det finns så mycket som jag vill lära mig av dig Farmor. Att ge av det lilla jag har till andra och se hur det blir till välsignelse. Att ge min tid till Herren och att be till honom. Du sa att bön är det viktigaste vi har, och det är det verkligen. Att vi kan prata med Gud, och att be till honom när vi eller någon i vår närhet har det svårt och att Gud också svarar oss.
En annan sak som jag vill lära mig av dig är av den värmen som du alltid visade oss. Att ha ett öppet hem och att kunna glädja sig samtidigt som det kan vara svårt. Att ha sin förtröstan till Gud!
Jag saknar dig och minns dig med stor tacksamhet och glädje!

1 kommentar:

Michaela sa...

Jag köpte Chisan idag!! :D ska börja med det och hoppas på en förändring, samt börja gå o lägga mig lite tidigare....

stor kram!