" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

fredag 19 mars 2010

~ En förvirrad dröm ~

I natt drömde jag en sådan där dröm som man blir förvirrad av när man vaknar. Jag drömde att jag var kär i kille som jag inte är kär i. Asså jag drömde att det var riktigt så där "upp över öronen"-kär. Sedan när man vaknar har man en bra känsla i hela kroppen, fast man är väldigt förvirrad.

Man lever liksom i nån falsk bild av att man är kär i en person som egentligen inte finns. Fast personen finns ju, men ändå inte, inte som den personen som fanns i drömmen. En dröm helt enkelt! Sen gick man runt och sjöng "I´m in love with a fairytale... " (dags för förklaringstext: jag drömde inte om Rybak, utan tyckte bara att låten passade in på mitt allmänna tillstånd denna fredagsmorgon som var: förvirrad)

Till råga på allt så drömde jag att någon, om de nu va han som jag drömde att jag va kär i vet jag ej, friade till mig. WHAT!? Jag grät av lycka... men hallå, snacka om ännu mer förvirring!

Nåja, dessa drömmar var ju bättre än första drömmen jag hade i natt, då jag drömde att en människa drunknade! Vad väljer man?

Hahahha..... ha en bra helg!

1 kommentar:

Michaela sa...

Haha.. ja jag vet precis hur det är!!! :D har drömt såna drömmar hur många ggr som helst. hehe. usch.

Ha en riktigt bra lördag! kramar.