" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

tisdag 16 mars 2010

~ "Vill du ha en man?" ~

Vilken fråga!

Men den frågan fick jag idag. Fast det är väl synd att säga att det bara varit idag. Jag har blivit korsförhörd tidigare, tack och lov utan utpressningslampa.

Jag förstår inte, vad är problemet. Står det skrivet i min panna "ogift" or WHAT! Anses jag vara så gammal att jag borde vara gift. Är jag gammal?
Nej det är klart jag inte är. För vad gäller elevernas tankar så är ju en lärare i allmänhet i runda slängar sisådär 30-40 år. Så nej, jag är inte gammal.

Jag hoppas inte de jämför en med de andra vikarierna/lärarna som då är gifta, eller på gång att gifta sig o.s.v, o.s.v. Det gör de säkert, fast det behöver de inte göra. Man är så fruktansvärt bra på att jämföra sig själv så det räcker och bli över.

Emelie som jag bodde med i Uppsala som jobbade på fritids, hon hade ju det så bra för hennes fritidsbarn körde ju med match making. Tänk vad smidigt! ... hihi






.....oj backstreet boys bjuds de på idag....

2 kommentarer:

Michaela sa...

haha..
ja tänk vilka frågor man får!!
Men det får ju ta den tid det tar... ibland tar det kort tid, ibland längre.. Det viktigaste är iaf att det blir bra, rätt och underbart! Att det är en man som är en Herrens tjänare :) Det är viktigt... Godkänd av pappa Gud måste han ju va ...annars kan det kvitta :)

Du är bäst Paulina!
...och inte alls gammal!! :)

stor kram.

Paulina sa...

"Godkänd av pappa Gud!" helt rätt =)

Tack kompis!