" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

tisdag 9 mars 2010

~ Ibland blir man så sur =) ~

...å så glad gubbe, hur går det ihop. hmm.. ja i alla fall, jag satt och skrev ett långt inlägg och sen bara la det av när jag skulle publicera det. Hmm, jobbigt!

Idag har jag jobbat på skolan, och tycker att det gick rätt så bra. Igår så gjorde jag klart menykörkortet. så skönt att ha det gjort. Nu kan jag fokusera på researchen istället!

Hahha... nu blev inlägget jättekort, men de är bara för att jag inte orkar skriva allt som jag skrev innan. Senare idag ska jag till Lundberg och kolla på film. Urhärlig dag idag, med sol och allt.

Imorgon börjar jag vid sju på morgonen.... iiii, tidigt!

3 kommentarer:

Michaela sa...

Ååå det är så segt när det händer!! :/ ...att inlägget försvinner och bara puts väck - är borta! Allt man tänk ut, skrivit ner osv...suck**
Men men. du fick till ett fint litet inlägg ändå tycker jag :)

Vad är "menykörkortet"? och vad är det för spännande research du pysslar med??

Ska vi fika snart igen?! Är sugen :))
kram.

Paulina sa...

Tack =)
Menykörkortet är en kurs där man lär sig om hygien i storkök och övriga platser där mat hanteras. Det krävs att man har en sådan utbildning när man arbetar med mat. Hygien och renligheten av både lokaler och personal ;) är jätteviktig.

Jag gör en research om Peo Thyrén. Media i församlingen ska göra ett intervjuprogram och han är en av våra första gästerna. Jag fixa info. till Peo som ska göra intervjun. Peo, vår pastor alltså =)

Fika! Ja tack!

Emelie sa...

Den sparades inte atomatiskt som utkast? Det händer ofta för mig att llt bara lägger av när man ska publisera, men då går det alltid hitta som atomatiskt sparat utkasst.