" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

torsdag 18 mars 2010

~ Dis ~


Exakt hur denna dagens väder varit, DIS! Men det är för att det varit så milt väder och det är ju inget fel. Jag vill ha vår och tussilago i dikesrenen. Härligt! Barnen på skolan gillar ju klart snön men inte nu när den är så blöt och man halkar och blir dyngsur. Så för att bandyspelet ska bli bättre så vore det nog skönt om det smällte bort. Nu kan de ju i o för sig "slänga sig", kanske inte är lika bra när det är asfalt. Aj!

Imorgon är jag ledig, ska blir skönt. Då hade jag tänkt att jag skulle sy och läsa. Mamma kommer förbi en sväng, hon ska städa i kyrkan. Får se vad jag hittar på på lördag. Jag har inget speciellt planerat.

Ha de bra!

2 kommentarer:

Michaela sa...

Skönt med lite oplanerad tid!! :) det behöver man.. hela min helg är oplanerad - superskönt!!

Joo. nu vill jag också att snön helt ska smälta så våren kommer på riktigt!! :)

kram. Och ha en mysig ledig morgondag!

Emelie sa...

Gissa vad? Här hittar jag vårlök lite överallt. Och idag såg jag påsklljor, inteutslagna men färdiga knoppar.
Det finns hopp om våren.