" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

söndag 28 februari 2010

~ Det töar!! ~

Så gött att det finns hopp om våren =) Jag har haft en mycket trevlig helg trots att jag inte gjort så jättemycket. Jag har varit förkyld hela veckan så då blev det vila som gällde. I fredags jobbade jag, så det va ju bra. Men på kvällen blev det att vara hemma, först hade jag tänkt gå på cafékvällen. Men jag kände att det snurrade nästan i huvudet. Hemmakväll med Let´s dance.....inte de bästa på tv:n. Hade ingen bra film hemma.

Igår var det ledarsamling i kyrkan. Vi har haft en gästtalare i kyrkan. En man som gick bibelskolan tillsammans med min pastor o hans fru. Åh, då började man tänka på sina egna kompisar från bibelskolan. Men det var jättebra och sen fikade vi efteråt. Najs!! På kvällen kollade jag på sista röstningen på melodifestivalen och sen kollade jag på The Holiday. Jag älskar den filmen. SÅÅ BRA! ....åå min granne spelar musik, de va längesen sist =) ...jag tyckte jag kände igen låten...

Idag har jag varit i kyrkan, mamma kom, pappa hade beredskapen. Ikväll ska jag ut o gå me Lundberg, de blir najs att röra lite på sig. Imorgon ska jag gå bredvid på hemkunskapen, sen ska jag jobba på Pinuten på tisdag, fast på ett annat ställe... hmm okej =). Ja det gäller att hänga med =)

Mamma kanske kommer en sväng och hälsar på mig =) o sen kommer Mimmi hit på lördag om inget annat dyker upp. Så det är en härlig vecka som kommer.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Låter som en bra av slutniong på en miserabel vecka.

Emelie sa...

avslutning
Det här med särskrivning börjar förstöra min hjärna ;)