" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

onsdag 24 februari 2010

~ Helt omgiven av snö! ~

" Är du ledsen?" "Nej *fräs* jag är bara lite lös i näsan" -galenskaparna aftershave (stinsen brinner... filmen alltså)
Idag är man fortfarande omgiven av snö och funderar när den tänker börjar smällta. Tittade på vädret igår, på några ställen i landet kunde det till o med bli -40 grader. Iiiih, då är det kallt!
Jag är förkyld, nu har det verkligen brytit ut, och man orkar inte göra mer än det nödvändigaste. Som kolla mailen och skriva på bloggen =P
Jag måste hitta på nått annat än att sitta vid tv, som man ändå kommer göra resten av dagen för att man inte orkar så mycket mer. Ibland kan jag bli så sur på mig själv. Jag menar, hallå! Jag är förkyld, jag orkar inte göra alla "måsten" idag. Ändå gör de sig påminda. Jag kan klart sitta en liten stund och plugga, men mitt öga rinner hela tiden. Nej det får vänta lite. Jag läste faktiskt lite igår, och ska försöka göra det imorgon istället. Man vill ju komma ihåg det man läst och inte bara ha en näsduk framför ögonen hela tiden.
Så imorgon ska jag iväg och handla lite också. Skönt att man har allt hemma som man behöver idag. Det behövs lite bröd imorgon å så. *snuff*
Jag la in en bild på körbärsblommor. Den är från förra året, mamma hittade ett nedtaget körbärsträd och tog en kvist. så vackert att se den blomma sen när det fortfarande fanns snö ute =)
Nu skiner solen, härligt, hopp om livet =P
Ha en bra dag idag! kram

Inga kommentarer: