" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

onsdag 3 februari 2010

~ Med Totte som avslutning ~

Jobbat från nio till fem idag. Jag va verkligen trött när jag kom hem. Skönt då att man inte har så långt hem. När jag kom hem diskade jag upp disken, sedan läste jag tidningen ( grattistidning, tyvärr ingen vuxenpoäng att ha smålandstidningen eller så)

På eftermiddagen idag då jag va själv med de två sista barnen så tänkte jag att vi kunde kolla på film. Tänkte att de kanske vill kolla en liten stund. Men de satt där hela tiden. Ibland kan de ju vara så med så små barn att de blir rastlösa och snart vill hitta på nått annat. Men de gillade Totte.

Va jobbigt det är när ena barnets förälder hämtar och det andra barnet som är kvar frågar lite ängsligt "När kommer mamma?". Men det gick bra för "Mamma kommer snart!". Vi hann titta på tre avsnitt av Totte och titta på glassbilen som stod utanför. Men det va ingen som ville ha någon glass. Sedan kom mamma och hämtade. Så det blev ett bra avslut på den jobbardagen, tack vare Totte!

Totte är min hjälte idag, i alla fall vad gäller saker att hitta på innan barnen går hem. Fruktstund skippade vi. Imorgon öppnar jag, det blir ju spännande. Ska gå upp vid fem, JIPPI!! Börjar vid kvart över sex. Pigg o allert är man då ja...

Hade nätis ikväll, trevligt som alltid =)

2 kommentarer:

Emelie sa...

Någon brde skiva en sång om hjälten Totte och hur han räddar alla små dagisföknar på sena eftermiddagar.

Michaela sa...

Ojoj, kl 5 är ingen nådig tid att gå upp! Usch :S Hur gick det???

Jo jag vet.. lite småsegt att veta va man ska hitta på med barnen de där sista timmarna på dagen. (jag har också jobbat på förskola) Man kan ju va rätt sliten själv också, och då vill man helst bara sitta o glo på tv, film eller några avsnitt av totte! :) mysigt...

Ha en bra helg Paulina!