" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

lördag 13 februari 2010

~ Födelsedagskalas!! ~

Idag har jag varit och firat lilla mormor som fyller 88 på onsdag. Lilla kruttanten =) Det är alltid så roligt att samlas hela gänget och fira mormor. Att få träffa släkten är aldrig fel, småkusinbarnen busade runt. De dansade för oss och dagen avslutades med gymnastik av småkusinbarnen, min kusin och mamma. =)

Jag va med pappa på elgiganten idag på förmiddagen, för jag ville att han skulle följa med och titta på en tv som jag funderar på att köpa. Jag har tittat på en vit tv, men jag tror inte det blir aktuellt längre. Den svarta kostar 4990 och en vit skulle väl kosta 6800 någonting! Det var väl en del andra finesser, men nja, vet ej om de va värt det. Bara för att få en vit tv!

Så jag funderar på att packa ihop mitt x-box o ta med det imon... om jag orkar =P

När jag kom hem så ringde Mimmi, så då stack jag till henne ett tag. Roligt att ses en stund, beundrade hennes tv och tvbänk. Hon flyttar ju om en o en halvmånad, vid påsk.

Nehe, nu är det dags för MYYYYYS!!

Inga kommentarer: