" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

tisdag 9 februari 2010

~ Allt man borde göra!! ~

Det finns jättemånga saker som jag borde göra. Inte för att allt som jag borde göra har något "Bäst före"-datum. Utan bara för att man vill eller känner ett svagt tvång, mest från sin egen sida att göra dessa saker. Så jag tänkte dela med mig lite av vad som ligger på min "what to do"-list!

~ Komma på något lämpligt att äta till middag, detta ligger ju nu närmast att ta itu med.
~ Måla klart hyllan
~ Måla minibyråerna
~ Göra "Menykörkortet"
~ Städa
~ Sluta tänka på allt som måste göras hela tiden
~ Försöka njuta av vintern =P
~ Söka fakta till Research:en
~ Sluta prata västgöttska efter allt tittande på GAS... fast, nej det stryker vi =)
~ Prata med hyresvärden om att min balkongdörr måste isoleras, att jag inte kan använda mitt hushållspapper till det. För det behövs bättre i köket. ... eller eventuellt be dem smörja min grannen badrumsdörr =)
~ ... undra vad för spännande min granne håller på med?... låter som han renoverar. Tänk vad förvånad han skulle bli om jag ringde på o frågade vad han gjorde... ja för vi har ju aldrig sett röken av varandra bara känt... om man så säger... när han eller eventuellt någon annan för den delen valt att rosta bröd =)

... hur kom den punkten dit!

Hur som helst så har jag det för övrigt väldigt bra. Jag längtar till våren, påsken och tills jag ska åka och hälsa på min bror. Då blir det att gå på stan, slöa, spela x-box (troligen), diskutera mitt kommande tv-köp och bara ha de så trevligt som bara vi kan ha det!

men nu ska jag ta reda på någon middagsmat och kanske att jag drar igång en film... yeaj!

2 kommentarer:

Emelie sa...

1.
Så du erkänner att du pratar med dig själv?
2.
Visst är det roligt med grannar med små egenheter. Som Davids granne. Han älskar sina verktyg och använder dem ofta. Nästan varje gång jag är hos David så ska grannen borra i väggen. Eller hamri en spik i väggen. Alltid precis bakom mitt huvud. Min egen granne tycker om att skratta jättehögt.
3.
Jag kan se hur din dörr är inramad av en spetts av hushållspapper. Hihi! Gulligt

Paulina sa...

De va här idag! o smutsade ner mitt golv, men fixade dörren!