" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

söndag 21 februari 2010

~ Snökaos! ~

Jag har varit hos min bror i helgen, sen skulle jag åka hem igår. För det första var alla bussar insällda så vi kom inte till stationen. Vi funderade på att ta en taxi, men hur dyrt blir inte det!? Sen såg vi att mitt tåg va så sent så vi bestämde oss för att gå. Yeaj, kul? nja! Man pulsar runt och halkar till lite då o då. Urk för snö, kände man då!

Sen när vi kom fram satte jagmig på stationen för att vänta på tåget till Nässjö. Det skulle gått vid 16:00, men beräknad tid var då 17:48, så det var bara att vänta. När klockan började närma sig flyttades tiden till 17:58, sen till 18:10, sen till 18:25, sen till 18:30, sen till 18: 50.....
Vid 19:00 KOM TÅGET!!! HURRA!! Fatta vad trött jag var då, det är så man blir alldeles gråtig av tröttheten. Men när jag väl va på tåget gick jag till Bistron och köpte en macka och chokladbitar så då va allt bra igen. Å så va jag ju på väg hem.

Men eftersom tåget hem till Sävsjö skulle gått vid 17:21 så blev det ju inget med det. Och bussar till Eksjö fanns inte, så pappa hämtade mig =) Snälla pappa, så jag är hemma hos mor o far i Eksjö istället. Och vet ni, det snöar fortfarande!

Jag hade det jättebra i Linköping, vi lagade mat, såg på film, latade oss, shoppade och så fick jag träffa brossans tjej med! Det var ju extra kul! =)

1 kommentar:

Emelie sa...

Gråtig. Nytt ord.
Du har tur att tåget gick över huvud taget. Det var massa tåg inställda.
Men du verkar ju ha haft en bra helg trots vädret.