" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

fredag 5 februari 2010

~ Solen skiner, himlen är vit och jag ska titta på hus ~

Ja den är inte blå himlen, inte idag i alla fall. Men det gör ingenting för jag är så glad att solen skiner över huvudtaget. Det är så underbart och man behöver solen så väl.

Idag ska jag jobba tre timmar, under mellis på förskolan där jag jobbat under veckan. Egentligen skulle jag inte jobbat, men sen skulle det bara vara en som jobbade under mellis o då sa hon att jag kunde komma o hjälpa till lite. Ja, visst, det gör ju inget att få tjäna lite grann på en halvt ledig dag.

Åh igår fick jag ett paket på posten. Ja brevbäraren ringde på för att brevinkastet va för trångt. Tur att jag va hemma. Jag visste inte om det skulle kommit igår, men trodde väl nästan det. VILKEN LYCKA!

Galenskaparna och Aftershave. Den Svenska komiken när den är som bäst!! Jag hade beställt En himla många program och en box med filmerna Leif, Hajen som visste för mycket, Macken, Stinsen brinner och Monopol. Jag tittade på filmen Leif igår. Asså det är verkligen min humor.

Filmen börjar med att de sitter och har sammanträde. Ett spänt o allvarligt sådant, under tiden spelas det klassisk musik som följer stämningen på sammanträdet. Men sen drar det väl iväg och direktören undrar vad det är som händer. Min tanke är direkt att det sitter ett litet band och spelar i ett rum ijämte. Jo då, det är precis så.... hahah så roligt!

"Va gör ni här?" å så kommer en medarbetare och förklarar att han har lovat dem att sitta där o öva. HAHA jag är så lättroad! Men det är ju kul =) Å med denna västgötedialekt. Det känns "hemma" på nått sätt. Men det är väl för att man e halv-västgöte!

Idag blir det tidig lunch för att jag ska jobba!

kjam

p.s Nu ska jag titta på hus... d.s







p.s 2 nu tänker väl 50% av er som läser detta att jag ska flytta o köpa hus. nejdå! men man kan ju alltid drömma d.s 2

1 kommentar:

Michaela sa...

Hihi, jamen lättroad är en BRA egenskap! :)
...kul med en massa boxar. älskar att få paket!!! :D Fick min lagbok i paket igår! Superskoj!!

...hus? Ja, jag tänkte direkt att du inte va nöjd med din söta lilla etta, men tji fick jag! Hus är i vilket fall som helst JÄTTEKUL att titta på..!! :) En härlig fritidssysselsättning - jajemän!