" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans dag...

... och alldeles, alldeles ensam! Nej men hjälp vad tragiskt det lät. Jag orkar inte bli så där hemskt deprimerad som endel kostar på sig att bli på Alla hjärtans dag bara för att de inte har någon att tillbringa den dagen med. Varför kan man inte vända på det istället, varför kan man inte tänka på att oj, vad roligt det blir när jag får dela den här dagen med någon och hela livet. För det är ju (som min pastor sa idag) inte bara denna dagen utan 364 dagar till på ett år. Men att denna dagen bli extra speciell.

I år införde jag en ny tradition i mitt liv. En finsk tradition! I Finland heter det inte Alla hjärtans dag, utan Vändagen! En dag då man visar sin uppskattning inte bara till den man har kär, utan också till alla andra som betyder mycket för en. Som sina vänner! Därför kunde jag skicka vändag-vykort. Jag tycker det är så mysigt att både skicka och att få kort eller brev. Så då kunde jag göra det och bara visa min uppskattning till mina nära och kära. Jag skulle kunna ha skickat till många, många fler. Men i år blev det till ett speciellt utvalt gäng! Nästa år kanske skaran utökas. Who knows!!?

För övrigt har jag suttit och planerat mitt framtida hus... HAHHA =) Jag har än så länge bara kommit till hallen och vardagsrummet. Allt är uppritat, ja bara i huvudet. Inte på papper! HAHAHA, så sen när jag har gift mig så visar jag ritningar och allt, "Detta är vårat hus, punkt slut!" "Öh, jaha va fint älskling, men...." Nejdå, det är klart man planerar tillsammans den dagen det kommer =)
Hahah, detta är bara så klockrent, Mimmi om du läser detta skulle du bara rycka på axlarna och skratta åt mig. Vi och våra diskutioner och framtidsplaner! Våra framtida familjer ska åka till Disneyland tillsammans har vi tänkt!

Ska avsluta detta inlägg med en liten sång....

" I medelhavet
sardiner simmar
apu apu apu apu
men i min blopump
där plasker du
apu apu apu apu "
- Sardinsången på "Norsk"

Inga kommentarer: