" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

torsdag 11 februari 2010

~ Imorgon ska de grillas ~

Imorgon ska jag med SKS på friluftsdag. Ja i vanliga fall så hade jag ju jobbat i köket och diskat och städat. Men eftersom det är friluftsdag imon blir det att klä.... (höll på att skriva "klå"... hmm) sig varmt och hjälpa A-L och grilla korv. Det blir livat värre... hahha. Särskilt när man ska grilla 150 korvar. Tänk om alla skulle fått två var. Vilken mardröm... hahahha. Grilla 300 korvar!! Men jag ska ta med kameran och föreviga detta.

Sen ska man ju beskåda alla underbara barn och ungdomar som är tusen gånger modigare än jag och åker skidor och testar att åka snowboard o aldrig testat det innan. Men jag kan ju andra saker.. som grilla korv =)

Tog en titt förbi mitt kusinbarns blogg. Fatta, hon tar studenten till sommaren. Åh det är så roligt med studenten. Man blir nästan lite avis, för det går så snabbt över tycker jag. Hon hade lagt ut bilder på sin studentmössa. Nu har de mycket snyggare mössor än när jag tog studenten och de e ju bara fyra år sedan. Käre da´r!

Nej men nu är det snygg text på sidorna och mycket roligare. Hahha jag som ville piffa till min med mina initsialer, MEN SÅ FANNS INTE "w". WHAT!!! Så alla på hela skolan som hade "w" hade inte det. ILLA!! Jag skulle gjort som Åsa gjorde. Hon kunde ju skriva hela sitt namn. Jag kunde ju skrivit PAU ju!! Tänk va jobbigt OCH onödigt efterklok man kan va!

Hur som helst!! Det är så kul Sandra att du snart tar studenten. Du är värd det bästa studentfirandet!!

Jaha, så imon blir det korvgrillning och förhoppningsvis lite sol på våra näsor. Yes please!! Sen ska jag åka hem till mami o papi!

2 kommentarer:

Emelie sa...

heter hon Sandra Rehn by any chanse? En sandra rehn har kommenterat på min blogg och jag har inte den blekaste om vem hon är.

Paulina sa...

Japp, så går det när man har en läsvärd blogg!! =)