" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

tisdag 26 april 2011

Köket är systuga!

HURRA för inspiration!! hihi... jag kände att det var roligt att få återgå till mitt syprojekt. Först övervägde jag att ta med arbetet hem under lovet. Men bestämde att det var ju inte riktigt det jag skulle sysselsätta mig med när jag var hemma. Jag hade ju lovat att hjälpa mamma och pappa med köksmontering. Så det såg jag riktigt fram emot, så då skulle jag inte hinna sy. Sånt det är när man har många järn i elden =)

Det går riktigt bra att sy tycker jag, och roligt är det också när man ser att det går framåt och blir bra. Slutresultatet kommer nog att lyckas. Känns bra när det är något man ska ge bort också ;)
Här är lite av de delar som jag sytt ihop. Jag syr fyra handdockor, en pojke och en flicka och två ankor. Riktigt roligt att sy ankor, det har jag inte gjort innan. Men har ändå sytt liknanade handdockor så det blir samma koncept. Till vänster på bilden ligger ankornas huvuden (vilket låter lite makabert... jag vet... ;) ) och till höger är pojk- och flickdockan. Pojkdockan ligger i mitten och han ska ha en huvtröja på sig, man kan se lite av huvan. Jag har nålat ihop huvuddelen med tröja eller i flickdockans fall en blus.

Ankorna ska också vara en pojke o en flicka. Pojken ska också ha en huvtröja fast annat tyg och flickankan en gul klänning. Åh, det är så roligt att sy!! Jag har redan nya syidéer, funderade på att på nått sätt kombinera virkat och sytt, men vi får se!!

Galet fint väder idag =) Nu dags för fika, börjat titta på Bernard och Bianca.

Inga kommentarer: