" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

fredag 22 april 2011

Del 22. "Jag har fångat den!!..."

(bilden är tagen i Uppsala, utanför det hus där jag bodde stod ett körsbärsträd som var SÅ vackert när det blommade)



Idag har jag haft en helmysig dag. Jag har varit ute i Taleryd och hälsat på David. Han har en liten stuga där tillsammans med sin tjej och hennes syster och några kompisar. De har ett litet sommarkollektiv där. Vi bjöds på sol, smörgåstårta, en härlig vårpromenad och en chokladkaka och kaffe till efterrätt. Mycket mumsigt!!


När vi kom hem till Eksjö lagades det lite påsksupé och vi hade det skönt ute på altanen. Sedan tittade vi på Passion of the Christ.


P.S Jo, Strumpan säger att hon har fångat "den". Jag antar att hon menar Påskmusen när hon säger "den". Men hon vägrar berätta vart hon har fångat den. Nej för då kommer jag bara släppa ut den. Hoppas inte Påskmusen får vara fångad länge. Ska försöka se om jag inte kan få veta vart Strumpan har sin stackars fånge... D.S

Inga kommentarer: