" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

onsdag 13 april 2011

Del 13. Bjudning är härligt!

Howdy! Nu var det ett tag sedan som jag tittade förbi och skrev ett blogginlägg. Jag tyckte det var dags helt enkelt.

Att ha en bjudning är bland det roligaste och trevligaste som finns. Också bland det mysigaste. Bara själva ordet "bjudning" låter mysigt tycker både jag och Pauli. En bjudning behöver inte vara så kompliserad. Lite saft och en bulle att dela på, ja det räcker med en halv bulle för mig ;)

Idag hade Pauli bjudning, hon hade bjudit in sina gulliga tjejer i nätgruppen på påskmys. De åt pizzabullar och tittade på filmen UPP!. En fin och rolig film. Så det var många glada skratt under filmtittandet. Pauli vek ju ett helt gäng med gula askar, och de fyllde hon med godis. Sedan fick tjejerna var sina askar som en Glad Påsk-hälsning. Men tänk, Pauli hade gjort en ask för mycket!! Jag tyckte inte att det gjorde något alls, ja Pauli tyckte nog inte att det var tråkigt heller ;)

...men HALLÅ!! Kolla in kortet noga. NEJ VAD NU??!!!

VAD ÄR NU DETTA!! En godistjuv har varit och gnagt på ett chokladägg. Det var det värsta jag varit med om. Min godislåda! Vilken skurk

...men vem är skurken??

1 kommentar:

Emelie sa...

Det kanske är en... SQUIRREL!!! (Eller EKORRE, beroende på om ni såg på filmen på engelska eler svenska)