" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

torsdag 14 april 2011

Del 14. Tagen på bar gärning!

Idag när jag satt och tittade på tv med Pauli hörde vi hur det rasslade i hyllan.

Jag trodde jag skulle hoppa ur garnet, men samtidigt tänkte jag på att min godislåda stod där inne. Då kom jag att tänka på att det hade varit någon och gnagt på mitt godis, tänk om det var godistjuvskurken som var i görningen. Dags att undersöka saken.

Pauli och jag smög oss fram och tittade, titta vad vi fick se...!!





"PÅSKMUSEN!!", skrek jag i högan sky "Du finns på riktigt".

Den lilla musen hoppade högt av förskräckelse och sprang och gömde sig bakom en bok. Jag var jättesur och trots min högljudda ilska lyckades Pauli locka fram musen igen.






Skamsen stod Musen där, och jag var arg som ett bi.

Pauli fick lugna ner mig lite grann. Sedan fick vi reda ut ett och annat. Musen bad om ursäkt och jag förlät henne. På det hela taget tyckte jag det var skönt att få veta vem som knaprade på mitt godis.

Sedan bjöd jag Musen på en godsibit, det är ju ändå påsk snart =)

2 kommentarer:

Emelie sa...

söt!

Paulina sa...

Jag är så glad att se att det inte strular längre utan att kommentarerna kommer fram =)