" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

måndag 4 april 2011

Del 4. Påskkort nr.2


Idag tänkte jag att jag skulle bjuda på ett kort som jag lärde mig att göra i skolan. Jag tror att jag gick på lågstadiet eller mellanstadiet.


Du behöver: sax, papper, lim och färgpennor.
2. Dela a4-arken på hälften och vik dem sedan dubbelt.

Jag valde att ta ett lite tjockare papper som ska bli utsidan och ett tunnare som insida.

3. Klipp ett jack på 1 cm från den vikta kanten.



4. Vik sedan upp "jacket" på båda sidorna. (De blir som två trekanter på var sida.) Vik dem tillbaka och vänd på pappret och gör likadant från andra hållet. Så att vikningen blir markerad ordentligt.



5. Öppna sedan kortet lite grann och, med lite pill, tryck in "trekanterna". Du har nu fått till en bra kyckling- eller hönsnäbb. Färglägg näbb och runt omkring så det blir en kyckling. Limma sedan runt kanterna och klistra fast det på det tjockare pappret så det blir en baksida.



Så här kan det se ut när korten är klara!!


Inga kommentarer: