" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

fredag 6 maj 2011

Sinnesro

Idag fattade jag pennan och mitt skissblock. Det var riktigt roligt faktiskt, jag som riktigt kan längta efter att sätta mig ner och rita och måla när jag ser barnen i skolan när de målar. Det kliar i fingrarna, att man vill riva åt sig ett papper och börja rita något.

By the way, idag har RITA namnsdag, en liten komisk detalj =)

Mitt lilla verk idag blev ett porträtt som jag hellre flyr ifrån än ritar. För det är lite svårt tycker jag, men jag måste erkänna att jag blev nöjd ;)

Skissen fick namnet sinnesro, för de slutna avslappnade ögonen ger det intrycket. Hela ansiktet är avslappnat vilket ger ett fridfullt utseende.


"Frid lämnar jag efter mig åt er. Min frid ger jag er. Inte ger jag en sådan frid som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och var inte modlösa." Joh 14:27

2 kommentarer:

Emelie sa...

Snyggt det blev! duktiga Pauli. Till och med riktigt likt.

Paulina sa...

THANKS polarn!! Jajo, det var visst likt, men hehe det var inte meningen. Det bara blidde så. Insåg att bilden som jag har på bloggen va lite lik också... hehe...