" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

onsdag 3 juni 2009

"Dropp, dropp, dropp lite regn om våren..."


För alla er som sett Bambi känner igen överskriften =), en film som man kan somna till.
Igår regnade det och idag har det också regnat. Troligen kommer det regna imorgon med. Jag som ska till Vetlanda om det inte blir allt för busigt väder.
Men va det åskade igår, det var inte bara lite muller lite då o då, utan verkligen riktiga smällar. Så vad skulle jag hitta på, jo jag va på Netto en sväng och köpte tuggummi. Jag skulle egentligen leta efter nått fint papper till att göra tackkort av, men hittade inget. Tog svängen förbi Lidl också. Blev så sugen på godis, men jag köpte tandkräm istället som nästan va slut. Bra Pau, ståndaktig...hmm verkligen, jag åkte hem och fikade istället =P

2 kommentarer:

Michaela sa...

hahaha. Jo ibland orkar man inte va så ståndaktig du!! ;) jag tycker du va strong som tog dig ner till affären trots regn iaf...

Och JA! jag minns bambi filmen! tjena va längesen det va man såg den! :D

Det är verkligen konstigt väder nu! jag sitter iaf inne... måste fixa med hemtentan..ojoj! jag är LITE ståndaktig iaf ;);) haha... hua! ja, man gör ju sitt bästa iaf..

kram!

Emelie sa...

Tuggummi och tandkräm.... har du tvångstankar över dina tänder??? :D

Du det där med gästinlägg gillade jag. Det får vi fixa.

"Du får kalla mig blomma om du vill."