" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

fredag 29 maj 2009

~ Nya planer! ~

fortsättning följer.....

Jag var tvungen att ge mig iväg till jobbet, mitt uppe i mina "bordsskiva vart är du-tankar".

Jag skulle kunna tro att vid detta laget är det en liten sothög. Den har bidragit till att människor sluppit frysa i vintras, så man får väl se det positiva i det hela. Vad irriterande när man efter jobbet letade efter bordsskivan och insåg att den slängdes förra sommaren. På grund av att hyllan inte fanns kvar, fanns det absolut ingen anledning till att bordsskivan skulle vara kvar. Bra att man planerar efter det material man har att jobba med.

Men gråt inte, jag har en NY PLAN! Jag hittade några gamla hyllplan jag kan ta ett av och göra ett bord av. Vad jag vill ha är egentligen ett litet kaffebord och ett litet skrivbord sen framöver när man behöver någon mer yta att sitta vid. Skrivbordet jag har nu är egentligen ett matbord. Ja inte det typiska matbordsutseendet, men i alla fall ett bord som ska bli matbord i min lägenhet sen fram över.

Man måste ju börja planera trots att man inte vet när man får en lägenhet eller jobb! =)
Imorgon ska jag nog gå lite på stan och titta in i en mysig butik med Shabby Chic!

Föresten Micca, tack för alla kommentarer, jag träffade din syster på jobbet idag =)

Ha en bra Helg allihop! Glöm inte mamma på söndag!!

1 kommentar:

Michaela sa...

Tack själv för alla kommentarer! jättekul att man ger lite feed-back på det man läser liksom.. visar att man finns o läser! tycker jag är viktigt... + att det är roligt med!! att kommentera alltså! :) ..och få med såklart!
aja..

jaså, i eksjö jobbar du va? när träffade du min syster då?

jättebra att du planerar inför framtida boende osv.. :) viktigt. har du hittat nån lägenhet i sävsjö än? för det är där du vill bo va? eller hur va det? minns inte..
Ha en bra & solig dag!