" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

onsdag 13 maj 2009

Jobbiga drömmar



Jag satt innan och spannade in en kompis blogg där hon skrev om en rolig dröm hon haft. Ur mitt minne kom en liten lustig dröm jag haft. Eller två av lite samma karaktär. I den ena drömmen drömde jag att jag skulle hoppa simhopp.


Jag menar det är ju helt sjukt läskigt! Jag är inte den personen som tar sats och rusar emot kanten och sedan hoppar ner i plurret. Nja jag är mer den "jag tror jag tar stegen istället"-typen.


Dyka är helt uteslutet! Glöm din dröm säger jag bara.


Nästa dröm som jag hade var att jag PAU skulle flyga, jaja visst flyga kan man väl, köp en biljett och flyg. Nej nej, JAG skulle flyga flygplanet. Och det var ingen Boing 737, nej nej, utan ett sånt där litet propellerplan. Min största rädsla var inte att "ja just det, man ska landa också" utan jag funderade mer på hur jag skulle få upp planet i luften. Usch, kalla kårar längs med ryggraden. Man blir så lycklig när man vaknar, det blir lite av ett halleluja moment! "Tack gode Gud att jag slapp att flyga!".

Inatt drömde jag om att jag ofrivilligt frös ut min kompis. Satt vid ett fikabord och insåg till min förskäckelse att "nej hon sitter ensam och vi som inte pratat på år o da´r, måste flytta på mig".

ååh har ni drömt sånna där drömmar när man vill göra något och det går inte. Som t.ex. man får en massa paket och så kan man inte öppna dem, så känns drömmen rätt meningslös måste jag säga. Fast värre är sånna mardrömmar då man drömmer att det knackar på dörren och sen märker man att det är en skum gubbe som vill ta sig in i huset och till sin förskräckelse står dörren på glänt. Måste stängaaa dööörrreeeen, gååååår såååå seeeegt!.

Jaha kul att diskutera drömmar.

Idag hittade jag fina album till mina släktbilder som jag fick från FujiDirekt! Blev väldigt nöjd!

2 kommentarer:

Emme sa...

Jag tror minnsan att jag har varit din inspiation till ett inlagg! Jag ar smickrad.
Du har valdigt aktiva drommar. Paket? Ar du radd for paket?

Paulina sa...

nej, det är bara irreterande att inte kunna öppna dem.