" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

torsdag 28 maj 2009

Snart ett år sedan...

Jag kan knappt förstå att det är sant, men det är snart ett år sedan jag flyttade hem ifrån Uppsala. Ärligt talat så saknar jag inte staden Uppsala, mer vännerna och stunderna som man hade tillsammans, och självklart bibelskolan. Jag saknar det inte på det viset att jag skulle vilja komma tillbaka till det jag hade då. Nej, utan jag vill helt klart vidare. Jag tackar Gud för allt jag fick på bibelskolan, men nu vill jag omsätta det jag fick.

Jag har kommit in i ett tvtittarmönster, och det handlar om ett och samma program. Nämligen Sjukhuset! Varför då? Ja det kan man fråga sig. Men det är spännande och intressant, och man kan lära sig en heldel (höll på att skriva matnyttigt, men snälla nån....måste ju tänka lite på att använda rätt ord på rätt ställe. Kan bli lite tokigt!) intressanta saker. Tillbaka till Uppsala igen, Sjukhuset är ju filmat från Akademiska och då känner man ju igen vissa ställen istan från när man bodde i Uppsala. Så det gör det lite roligt också att titta på det.

Mitt USB-minne hade virus igår. Stackars liten! Jag ville skriva ut lite papper på pappas jobb, men hans dator varnade för virus. Så igår satt jag och kollade igenom hela datorn efter virus, men det var bara USB-minnet som hade virus. Så irriterande!

2 kommentarer:

Michaela sa...

haha va GLAD för att det bara va USB-minnet som hade virus o inte hela datorn! ;)

Ja kollade också på sjukhusert en hel del.. när jag va sherpas! eftersom vi inte har 3:an här hemma.. + att min kompis verkligen ÄLSKADE det programmet!
men som sagt, kul eftersom det är uppsala med ju!!

Jo låten är skitbra, och jag är glad att du inte blev avskräckt av hunden ;)

kram på dej vännen!!

Emelie sa...

Kannibal