" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

fredag 22 maj 2009

.Små lätta moln.


Idag har jag jobbat. Det var mycket folk så man sprang runt som en skottsspole för att ordna med allt, och plötsligt var dagen slut. Till en början tycker man att minuterna går sååå långsamt, men sen vips så ska man hem. Skönt att man fick åka bil hem.


På tal om vips...jag menar visp, om jag hade sisådär 6000 som låg och skräpade någonstans då skulle jag köpa mig en.... trumvirvel....en Kitchen Aid. Visst är den snygg! Finns i hur många läkra färger som helst. Plötsligt känner man att det kan till och med vara lite skoj att baka sina egna frallor. För kruxet med att baka frallor tycker jag är att blanda degen, kanske är latmasken som gnager. Visst man måste ju alltid knåda degen efter blandat den och jäsning, men i alla fall. Jag tror att jag skulle baka oftare. Försöker jag intala mig i alla fall =)
"Uppe på berget finns ingen affär, så om du ska handla ska du inte va där!"
Tjipp o hej!

4 kommentarer:

Emelie sa...

Vet du om att det är väldigt knöligt att kommentera ngt på din blogg? Så oständigt att jag bara gör det för att jag verkligen vill kommentera ditt liv. Jag skulle inte gå igenom beväretfr ngn annan.

By the way, att baka frallor ör hnds kan få en att sluta vilja laga mat över huvud taget. Speciellt när det står att den ska röras i en halvtimme.
Men med en riktig maskin förvinner jobb faktorn och kvar är bara se-till-att-läsa-receptet-rätt-annars -blir-det-torrt-fakton som finns kvar. Jag saknar min mammas kök som har maskineriet som krävs för en bra bakdag. Kram vännen!!

Emelie sa...

Det var hemskt vad jag stavade fel där.... jag skäms

:'(

Men faktum kvarstår. Fortfarande omständigt!! testa själv.

Paulina sa...

Jag vet, det är hemskt!

Michaela sa...

jag tycker det går riktigt bra att kommentera ;) hihi..

en sån där bakmaskin skulle man ju ha!! skitläcker! :)
men 6000 är ju en del... får du önska dig sen i bröllopspresent ..hihi.

kommer du å hälsar på snart? :)