" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

tisdag 5 maj 2009

"Men det är ju du!", sa jag

Igår började jag jobba på mitt majschema, fick också ta en titt på mitt sommarschema och det kommer bli mycket i sommar. Men det gör inget för då kan jag köpa lite inredning till min lägenhet sen till hösten. Jag har tittat på en soffa på IKEA, men det är nån fnurra på tråden så man kan inte kolla på hela serien, hoppas att det inte är nått att den ska utgå eller nått.


Sedan har jag tittat på en sådan IKEA-klassiker, nämligen billyhyllan, så ytterst praktisk och stilren, precis som jag vill ha det. Fast jag vill kombinera min hylla med en heltäkt dörr nertill och en glasdörr upptill. På så vis kan man ha böcker nertill, för jag tycker inte det är snyggt med bokryggar och pärmryggar.



Men jag måste ju bara berätta om vad som hände igår när jag jobbade. Jag hade en kund som jag kände igen så väl, en person som jag inte kunde placera. Var det en känd person, nja det kunde det inte vara. Har jag sett honom på tv, nja det tror jag inte. Men va jobbigt tänkte jag. Sedan skulle han betala och så fick jag syn på vad som stod på hans betalkort.
"Men det är ju du", sa jag då. Då föll alla bitarna på plats, en person på helt fel plats. Det är ju bara i drömmer som man träffar på personer på fel plats.

Vem var nu denna person som jag träffade igår. Jo det var min kusin i finlands svåger. Alltså min kusins mans storebror. Hahha så roligt, jag va helt förvirrad och undrade vad han gjorde i eksjö av alla ställen, han var i sverige genom sitt arbete. Hahha det var ett spännande möte!!

Inga kommentarer: