" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

torsdag 21 maj 2009

.Utflyckt i Kvills naturreservat & Rumskullaeken.

Igår blev det halvt om halvt bestämt att imorgon ska vi göra en utflyckt nu när vi är lediga och allt. Först va jag väl lite så att nja, jag vet inte. Fast samtidigt ville jag inte bara sitta hemma och låta det bli en till slödag i mängden. Vi skulle ju ändå inte bli borta så länge. Så idag bar det av ut på äventyr till Kvill och Rumskulla!



- Kvills naturreservat, det va solsken, med lite moln. Vilken tur att det inte började regna! =) -

- Ibland får man inte ljuset i bilden som man själv uppfattar det när man är på en plats. Kanske för att man inte har en superkamera eller ställer in alla inställningar på milimetern, men jag måste ändå säga att det är vackert i skogen ändå -

- Någon som vill bada? Ja men det får man inte i ett naturreservat, man kan störa djurlivet med sitt plaskande! -

- Titta den är alldeles "upprrööten", som vi säger i Småland -

- En liten skoj bild, gillar den. Trädet hade blivit kombinerad resturang och hyreshus för små kryp. Man kunde se deras små "dörrar". Maskhål alltså! Inte så najs, men bättre de är där än i ens möbler -

- Rumskullaeken, och jag ijämte. Så nära fick jag stå för att inte åsamka någon skada på trädet, inte för att jag är den som känner för att "å vad roligt det vore att klättra i ett 1000 år gammalt träd som kan gå sönder" -

.... detta kallar jag att störa djurlivet. Usch! Ääh glöm det. Hur som helst om det är någon som har glömt en matkniv vid Rumskullaeken så ligger den kvar där den glömdes. Genom en snabbtanalys av föremålet gissar vi att det har ätits något av kladdig sort, typ potatissallad eller att man brett något med den, eftersom att grus fastnar så bra på den när den tappas!

Det var en liten glimt från utflyckten idag =)

1 kommentar:

Michaela sa...

åå vilka fina bilder du!! :):)

roligt att du har blogg förresten... ska lägga till dig på min "favoritbloggslista" :D
du med? ;)

kramar!