" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

tisdag 30 juni 2009

. Att leta jobb .

Konsten att leta jobb stavas med ett ord på sju bokstäver TÅLAMOD! Idag hade jag tänkt att åka till de olika platserna där jag lämnat ut cv, men sedan tänkte jag att butikscheferna kan ju eventuellt vara på semester. Kan vara dumt att åka hela vägen och bara vända.
Så jag ringde runt lite istället. Till svar får man "oförändrat", men på ett ställe sa man att saken kunde ändras och att han skulle notera mitt fortsatta intresse. BRA! =)

Just på det stället skulle det vara mycket trevligt att få jobb, som kund känner man sig så välkommen. Det är fint och fräscht ( de har byggt om där nu, jag måste åka dit och titta hur fint det måste blivit, ännu bättre än innan får vi hoppas ). Chefen är så tillmötesgående.

Så om nån får reda på att ledig jobb i Sävsjö, hör av er! =)

1 kommentar:

Michaela sa...

det är alltid skitbra att ringa tillbaka och visa att man fortfarande är intresserad.. det va så jag fick mitt jobb på värdshuset :)
fortsätt ha tålamod, och kämpa! kram