" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

lördag 20 juni 2009

. Lips .

Igår fyllde jag år! Mamma undrade hur mycket jag egentligen fyllde, ja det kan man undra. För jag fick leksaker i födelsedagspresent =)
I april köpte jag mig en x-box, och i födelsedagspresent fick jag ett sångspel med mickar. ja jag behöver inte förklara mer, jag tror de flesta vet vad jag pratar om för typ av spel. Nu har jag låtar i huvudet.

Ena stunden är det en låt och efter en stund byts det till en annan. Men det är ett jätteroligt spel!! Mycket radiolåtar. Hahha...lite roligt men det är en låt, en riktig smööörsång. Men det är så roligt att den är med, för jag assosierar den med att jag moppar golvet på Skuttis i Uppsala. Hahha så roligt. Det var verkligen en radiolåt och den enda gången då man verkligen hörde radion var innan stängning då det började lugna ner sig på konditoriet!
Jag hade en bra dag igår och idag va Mandis o Sara här o grattade mig. Så gulligt och roligt att de kom!!


Hahha...en rolig detalj som jag såg idag på musikvideon till Didos musikvideo White Flag är att killen som är hennes motspelare eller hur man ska säga. Det är han som spelar Both i Bones, kriminalserien, han spelar Angel också. Hahahha så roligt!!


Det blir lite skoj när man assosierar en person till ett visst program, eller viss stil av program och sen ser personen spela nått helt annat. Det är som Ivanhoe, den nya versionen. Min kompis tyckte det va så skoj att se han Anthony Andrews i Röda Nejlikan när hon sett honom som Ivanhoe... haha

3 kommentarer:

Michaela sa...

Ivanhoe är ju bra! haha..
den gamla versionen då alltså...

Michaela sa...

Ååå jag visste inte att du fyllde år! GRATTIS GRATTIS! va fyllde du? [jag vet inte heller, hehe]

Vad var det för smörlåt då?? :)

kul med spel.. man blir aldrig för vuxen för det faktiskt!
kram på dej och GRATTIS igen :D

Emelie sa...

Vilken version av Ivanhoe är det? Måste jag se...

Jag behöver baa se en bild av honom som Röda Nejlikan så blir jag helt varm. Jag är för sentimental för mitt eget bästa.