" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

lördag 6 juni 2009

Citat

"Han får kalla mig blomma om han vill!"
ahahahha...jag tror jag dör (så fånigt uttryck "jag tror jag dör, men det var det bästa jag kom på för det är verkligen så roligt)
"Robin Hood, jag ska ge honom, jag ska geee..."
"- Väs, du är aldrig här när jag behöver dig.
- Jag kommer jag kommer, jag må han leva, jag må han leva ut i hundrade år. Åh där är du gamle gosse. P.J du kommer aldrig att tro det, men det är storken som är Robin Hood.
- ROBIN HOOD!! Arrgghh...."
Emme kommer du på nått mer...?

2 kommentarer:

Emelie sa...

Med en hönas förstånd - Weh-weh

Pris ske Gud här kommer skatteåterbäringen

Mister I'll make a man out of you

Ja, många härliga citat kan vi. Fråga mig om Eva Rydberg och jag blir ett rinande vatten.

Eller Astrid Lindgren

Michaela sa...

hahaha, blomman är söt! "han får kalla mig blomma, om han vill.."

"vill du stanna på middag?" (mulan), "Vill du stanna för alltid?" (mormor)
haha...

kram!