" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

tisdag 9 juni 2009

. I snickerboa .

Idag var jag ledig och hade bestämt mig för att använda min förmiddag till lite snickeri. Så jag åkte till bygghandeln för att införskaffa lite virke till detta omtalade bord som jag tänkte att jag skulle göra. Men senare insåg att jag inte hade kvar den bordsskiva jag tänkt använda. MEN men, jag tror att det blir ännu bättre.

Hur som helst så handlade jag det jag behövde. Bitarna kapades till i de längder jag ville ha, så det var bara att börja snickra på en gång. Arbetet gick fortare än vad jag hade trott, så nu är det bara att skruva fast bordsbenen och måla, sedan är det KLART!

Nehe nu måste jag ge mig iväg och handla, för Puff kommer vid klockan 18.

3 kommentarer:

Michaela sa...

Ååå va duktig du är som snickrar & håller på! :)

Vem är Puff??

Paulina sa...

Puff är min bästa vän här i stan. Vi fick utmärkelsen "Piff och Puff" när vi slutade nian. För att vi alltid hållit ihop =)

Emelie sa...

Hhihihihihihi Ingen bordsskiva. Snacka om att snava på mållinjen. Sånt där är bara så elakt roligt