" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

lördag 7 mars 2009

Vem kom först...


hönan eller ägget??
Mitt svar är ganska så enkelt.
HÖNAN!
-


-

Hönan, hon är en liten filur som syddes den 5 mars och blev klar den 6 mars. Så det gick ovanligt snabbt. Eller snabbare än vad jag hade trott. Jag hade suttit och skissat på henne och det såg så krångligt ut och jag tänkte att detta kommer ta lång tid, men som tur var kom jag på ett lättare sätt att ordna till så att hönan skulle kunna få stjärtfjädrar. För vad är en höna utan stjärtfjädrar.

-

-

Ibland när man syr något så kan man antingen bli helt tokig på att det inte alls vill bli som man vill. Man packar ihop sy maskinen och slänger arg och bestämt ner det man sytt i papperskorgen. Det har hänt mig, som när jag skulle sy en figur i ett och samma stycke. Då man först syr armarna och sedan när man ska sy kroppen så syr man fast de stoppade armarna på en gång, så när man vränger tyget så sitter de fast. Men då har det hänt att händerna hamnar på fel håll, och då blir Pau sur!

-

-

Men den här gången blev jag glatt överaskad av att när jag vrängde fötterna blev de bättre än vad jag hade tänkt mig. Jag ville inte att benen skulle bli från sidan sett som trekanter, så därför blev de smala och foten fick mer som en häl för att det skulle kunna finnas lagom tygbredd för att kunna sy på undersidan av foten. Tänka sig, HURRA va bra, då blev det ju precis som en hönsfot, utan att jag ens tänkt det så!!

-

-

Så här har ni

HÖNAN!

Om hon får något annat namn än Hönan vet jag inte. Det är bra så här i början!

-

1 kommentar:

Emme sa...

INTE hönan. Det kommer bara bli Höna Pöna i det Gröna.