" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

onsdag 18 mars 2009

En lista i afton!

Har du pojkvän/flickvän? Nej
Är du kär? Om det syftar till första frågan, så nej.
Hur tidigt stiger du upp? Allt mellan 7:00 till 8:00
Vem/vilka vet mest om dig? Vänner och familjen
Gillar du att slåss? Bara på skoj
Vad ska du göra ikväll? Mysa och troligen titta "Arga Snickaren" med mamma.
När var du senast full? Jag har aldrig varit full
Har du utländska föräldrar? Nej, en smålänning och en västgöte
Var har du ont? Jag känner efter så mycket jag kan, men svaret blir nog ingenstans för tillfället.
Är du bra på att måla? För att vara lite osvensk, så svarar jag "Ja" på den frågan.
Vem kramade du senast? min mamma
Vad längtar du till? Jag är väl som ett litet barn, men längtar till imorgon för då ska jag köpa krukor och så mina små frön som jag köpte idag =).
Vad heter dina husdjur? Två marsvin, Gillis och Greta
Har du körkort? Jajamensan
Favoritgodis? Choklad
Morgon- eller nattmänniska? MORGONMÄNNISKA!! de kan mina vänner skriva under som jag bodde med i Uppsala..haha =)
Sparare eller slösare? Jag försöker vara ekonomisk, så mitt i mellan.
Har du några homosexuella vänner? Nej
Bio eller promenad? Promenad, sedan ser jag nog filmen hemma. Ytterst sällan jag går på bio.
Är du kittlig? Jag är rädd för det
Rädd för insekter? Så länge de inte flyger på mig så är jag väldigt nöjd. En nyckelpiga är gullig, men inte 15 stycken som satt i min brors fönster.
Anser du att du är stark? Ojoj vad stark jag är! Hahaha, nej men jag är stark i händerna. Bra på att skruva av korkar å så....va nu de ska va bra att stoltsera med..haha =)

1 kommentar:

Emme sa...

Morgonpigg, ja.
jga kommer ihåg när du plockade ur och i diskmaskinen halv åtta en lördagmorgon och väckte oss alla....