" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

måndag 9 mars 2009

Jobbat!

Idag har jag jobbat. Jag har ju fått lite tider som sagt och hoppas att jag kanske kan få mer, det bästa vore ju om man fick stanna. Men jag tar det lite i taget =)

Solen skiner och jag kan inte låta bli att påpeka hur glad jag blir när solen kommer fram. Det är så sagolikt underbart! På jobbet låg det en katt och solade sig en stund på trappen. Jag såg det inte själv, det var min chef som ropade på mig, men när jag kom hade katten gått. Det var som ett litet vårtecken! Det börjar ju titta fram lite blommor i trädgården också, härligt!


ÅÅh, jag drömde så hemskt i natt och samtidigt SÅ dumt...haha. Jag drömde att jag jobbade på konditoriet och jag hade frågat om jag kunde smita iväg och göra ett ärende. Jadå det skulle inte vara några problem. Så jag smet iväg, och har ni märkt att i drömmar går allt seeegt. Så mitt ärende tog så låååång tid, fast jag ville inte det. Jag försökte komma vidare och tillbaka men det gick inte. Men när jag äntligen kom tillbaka, var de jättesura. (inte konstigt! =) ...) De sa att visst fick jag gå ärenden, men inte vara borta 3,5 timme. 3,5 TIMME, ja hjälp!! Skulle det hänt på riktigt, skulle man ju misstänka att något hade hänt.


Det tänkte jag i drömmen sen, varför var det inte så att jag råkade ut för nått. Utan att det bara segade sig...hahha..ja hjälp.


Ikväll är det Friskis, borde ta mig i kragen och åka på det, men man är sååå seg och trött. Just de, jag sydde ju en höna förra veckan, jag har satt in bilder på henne på nallepunktnu.blogspot.com, men i alla fall...här är en liten bild. Jag har en fundering på om jag skulle sy ett gäng kycklingar också, men vi får väl se!


Inga kommentarer: