" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

lördag 21 mars 2009

Jag googlade efter en lista och hittade en svår =)

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN? Oj oj, tänk tänk... jag var elva och gick i femman. Man skulle få rälstandställning och jag möblerade om på mitt rum ofta och fixade. Det var också då alla va tillsammans med alla i klassen. Men jag va ingen del i det, tack och lov.
2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN? För ett år sedan hade jag kommit hem ifrån teamresan till Indien. Det var påsk och jag va själv i huset, men va och fikade med två kompisar och dagen därpå va jag på påskmiddag hos en annan kompis.
3) FEM SNACKS DU GILLAR? Chips, Tortillachips på "Skuttungevis" (Ja detta är minnen, när jag jobbade på kondis i Uppsala så när all städning var klar brukade jag och den jag stängde me,värma lite tortillachips med ost och sedan dippa i gräddfil och tacosås...oj oj...mysiga minnen), GODIS!, yoghurtnötter och ostbågar.
4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL? Hahha, ja hjälp...man kan ju en hel del lovsånger och julsånger. Fick för mig att jag kunde Fångad av en stormvind för ett tag sedan, men jag minns inte resultatet när jag sjöng med i låten...hahha...då skulle ni varit med när jag sjöng skönsång i bilen på väg till Sävsjö...eller kanske inte!
5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR Jag skulle flytta till Sävsjö och sen då?? Jag vill ju flytta för ett kunna engagera mig i kyrkan, så va skulle man kunna hitta på. Åka på team, och sen vet jag inte.....

...vart tog fråga 6 vägen ???

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA: Skriva, sy, se på film, umgås me kompisar och sitta och prata.
8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA: Hahah neee vilken fråga... för små kläder, magtröja (usch va hemskt) ja å sen vet jag inte, tajta tröjor eller för uringade. Jag skulle heller inte köpa sånt jag inte trivs i...smart va?...kanske inte.
9) FEM FAVORITLEKSAKER: Räcker det med de 40-50 gosedjuren!
10) FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UNDERSÖKNINGEN: Emelie känn dig träffad!! sen är det "fritt välj" =)

Inga kommentarer: