" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

lördag 7 mars 2009

Idag..

...har jag mest sutti här vid datorn. För jag har haft en vecka med lite datauppehåll. För att komma på vad man kan annars hitta på om man inte sitter vid datorn... haha =) Det är väldigt spännande faktiskt. Om du trodde att du inte skulle få abstinensbesvär om du inte fick kolla din mail, give it a try!!

Asså, man är så rädd att man ska missa nått. Särskilt nu när jag letar jobb å så där. Då blir man på helspänn. Nej tänk om jag missat nått. Men det hade jag inte, inte så mycket i alla fall. Vad gäller jobb så var det ingen fara på taket. Föresten var jag och jobbade igår i köket i Sävsjö. Så det är ju jätteroligt att ha lite att göra. Det är ju lätta görmål, man plockar iordning till lunchen, plockar fram glas, fixar vatten o lite grejer. Sen ska man städa lite så det är väldigt simpelt och inte att förglömma disken också. Men jag ju grym på att diska, fick specialkurs i Uppsala. Hahha nej nej, jag skojar bara. men man vet ju lite hur saker fungerar pga att man jobbat på konditori.

Jag är helt så här JAG VILL FLYTTA!!!!! men tack Jesus det kommer komma upp nått jobb för mig. Nu när man jobbar lite extra, har jag inte haft någon större ork att leta nått. Man vet ju inte vart man ska leta, så det är väl det största. Men det löser sig tids nog! Jajamen, det är SÅ bra att man inte bara sitter hemma hela tiden. Det blir jag galen på. Man känner sig så onödig på nått vis. Jag kan ju inte vara mammas och pappas hembiträde hur länge som helst =). men det blir ju att laga mat å så när man e hemma. Och visst det gör jag så gärna, jag måste ju äta själv så varför inte laga mat då!!

På tal om mat så ska jag snart slänga in kycklinge i ugnen!

Om du inte visste det så har jag en syblogg nallepunktnu.blogspot.com, där kommer det snart komma upp lite bilder på en höna jag sydde färdigt igår!

Inga kommentarer: