" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

onsdag 11 mars 2009

Telefonterror!

Igår ringde telefonen hela tiden, men ingen var där. Det bara pep i luren. Så irriterande!! Det ringde nog nio gånger eller så. Men senare fick vi veta vad det var, det var ett larm på pappas job som fått lite fnurra på tråden om man så säger. Så det hade ringt till pappa men när han inte svarade så ringde det vidare hem. Muu vad dumt! hahah =)

Något du kan lära dig av telefonförsäljare, eller rättare sagt om. Har du någon gång gått med på något erbjudande så kommer de att ringa dig igen. Så är det bara, de har då rätt att ringa dig igen. Det ringde till mig idag, och jag ville verkligen inte ha strumpor, men hon var så gullig hon jag pratade med. Alltså jag kan inte klanka ner på telefonförsäljare, jag har själv varit en. Nej men det finns ingen anledning att klaga, nej för som jag skrev innan så har man gått med i leken så får man leken tåla. Tyvärr! Man kan gå med i Nix och den skall uppdateras, glöm inte det. Eller lättaste, svara inte!

Varför skriver jag allt detta, jo för när jag hade pratat klart med telefonförsäljaren och tackat nej för erbjudandet så kom jag att tänka på min tid som försäljare. Att folk säger både det ena och det andra när man ringer. Bästa är att inte ens svara då om man inte har nått bättre att säga!

Jaha hur kom jag in på detta!

jaja, nu skiner solen! HURRA!

Inga kommentarer: