" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

söndag 29 mars 2009

Drömmar, drömmar och åter drömmar

Ja först och främst måste jag ju påpeka att detta "list-skrivande" har tagit knäcken på mig. Ja jag som bara skrivit tre eller vad jag hunnit med. Men efter att gjort 100 frågor var jag tvungen att ta en blogg-pause. Så konstigt lustigt! Men men...

Haft en underbar helg måste jag säga. Va med Mimmi i Nässjö igår och handlade spel på ÖB. Har ni tänkt på hur skoj man kan ha när man spelar spel. Vår bästa spelstund var nog när vi hade kombinerat spela ordspel, fika och pratstund. De va nice!!

I fredags va ungdomarna och bowlade, det hade varit SÅÅ skoj att hänga på. Jag som tycker bowling är så roligt. Det spelar ingen roll hur det går. Kvittar om klotet går i rännan. Det är lika roligt i alla fall. Kan bli förundrad när jag lyckas att inte gå utanför sträcket och halka eller nått. Är det nått skräckbowlingsenario?? Ingen aning.

Men hur som helst, va jobbigt det är när man vill nått så intensivt gärna och så går det inte så fort som man vill. "allt har sin tid" och det har det verkligen. Det måste man erkänna. Ingen kan leva före eller efter sin tid. Kan, kan man väl, men hur bra mår man undrar jag?

("Jag lever i en annan tid...Å där e inte DU!!" - Galenskaparna After Shave, Lyckad nedfrysning av Herr Moro)

I alla fall så är det mycket jag vill göra och man får se det som ett äventyr, fast ibland är det lite läskigt och jobbigt med äventyr också. Men då är det skönt att veta att man inte är ensam på det äventyret. Att Jesus är med i båten! Och med Jesus i båten kan man le mitt i stormen!! =)

Imorgon blir det måleri på födelsedagsskylten och en sväng till the city också =) låter livat...hihi
På tisdag blir det troligen besök från England/Bruzaholm.

Inga kommentarer: