" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

tisdag 21 december 2010

Virkkorgens planer för det nya året.

Tänka sig, det kunde man väl egentligen inte tro att man skulle bli en sådan inbiten virkare. Men det är fantastiskt kul. Tråkigt nog var det länge sedan som jag tog fram symaskinen, men jag kan tänka mig att virkandet är roligt för att det är smidigt att ta fram och smidigt att plocka bort.

Vad är planerna inför det nya året. Vart kommer inspirationen att ta virkkorgen?? Jag kan inte svara på det. För tillfället har inspirationen funnits i snart två månader, och den kan försvinna lika snabbt som den kommer. Jag hoppas att jag ska ha mycket att göra under senvintern och våren. Alltså inte i första hand virkning utan andra saker också. Virkningen är inte mitt liv =) och har därför inte prio ett!

De första planerna jag har är att köpa mer material eftersom det börjar tryta. Nya garn ger alltid ny inspiration tycker jag. Och skulle den inte infinna sig på en gång, så när den väl gör det är det underbart att ha garn hemma för att bara köra igång.

Jag är så glad över att jag fick min mormors stickekorg. Jag har haft så mycket använding av den så jag kan inte tacka henne nog. Hade jag inte fått den hade jag kanske inte börjat. Ja det är på samma sätt som att ha garn hemma, finns det så kör man på =)

Igår fick jag bara en galen idé men som sagt så vet jag inte om jag kommer genomföra den. Därför att det kommer bli VÄLDIGT pilligt... nog för att jag inte har något emot pilliga saker. Fick ju namnet "Pillemaja" när jag va liten. Bara för att jag va expert på att pilla bort prislappar.

Tillbaka till idéen då, jag tänkte jag skulle slå rekord framöver. Jag vill presentera "VIRKKORGENS REKORDBOK".

Jag ska försöka virka något litet litet. Säkert att jag blir helt förkrossat irriterad som igår när jag virkade och garnet tog slut två gånger, fick repa upp och det tog slut igen. DÅ är det jobbigt att virka ska jag säga!!

Vi får se!

Inga kommentarer: