" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

fredag 24 december 2010

GOD JUL till er alla!!


En riktigt God Jul önskar jag och Pauli er alla.


Hoppas att ni får en underbar dag tillsammans med släkt och vänner. Glöm heller inte bort anledningen till att vi firar jul. Att Jesus föddes till denna jord för att ge frid och frihet till alla människor.

Så underbart det är med jul. Det fixas och donas i köket för att göra ett mumsigt julbord. Och julspänningen är på topp även bland de stora "barnen". Det kan jag allt se med mina små pepparkornsögon.

Även jag spritter av nyfikenhet var som finns under granen. Låt oss titta efter...


WOW, titta där nere...


Jag ser dem, jag ser dem. Måste hämta dem så man får klämma och gissa vad som kan finnas i...




Titta! Tomten har lagt två stora klappar under granen till mig. "Stora" tänker ni, ja för lilla mig är de väldigt stora. Det kommer bli spännande att få öppna dem.



Jag hoppas att vi ses igen efter jul, med tanke på att julkalendern är slut. Men det finns alltid en början på något nytt!



Och på tal om det och åter igen vill jag säga det



En riktigt
GOD JUL
&
ett underbart GOTT och välsignat
NYTT ÅR



KRAMAR Nellie

Inga kommentarer: