" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

söndag 12 december 2010

Kronan blir stjärna

Luican Lucia var äntligen funnen och snart också hennes borttappade krona. Hon hade haft den vid granen och där hade också Sören befunnit sig. Dags att fråga Sören om han visste vart kronan kunde vara.

"Jag letade efter en fin stjärna!", började Sören "...men vi letar ju efter en krona och inte stjärna", sa Milton otåligt. Lilly puffade till Milton och sa att han skulle låta Sören tala till punkt.
"...jo, jag hittade en sak som passade. Fast inte visste jag att det var en krona. Den låg här vid granen.", förklarade Sören och pekade upp emot granens topp.

Och titta, där var den!! Uppe i granens topp. Milton pustade ut och Lilly pustade ut, men Sören började på nytt fundera vad han skulle ha som stjärna.
"Men vad ska jag nu ha som stjärna", suckade Sören.

Lilly funderade länge och väl. "Jag måste ju säga att det fungerade att ha den som stjärna, men...", sa hon och funderade lite till. "Lucia är imorgon, sen är det inte mer i år!"
"Vi kanske kan ha den som stjärna när Lucia är över", förslog Sören. "Ja precis vad jag tänkte!", sa Lilly. Milton tyckte det var en riktigt bra idé. Nu kunde det bli Lucia och ÄNTLIGEN kunde det bli JUL!

Inga kommentarer: