" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

tisdag 28 december 2010

Funderar!

Imorgon bär det av till Uppsala, på det hela taget så ska det bli roligt att åka upp. Klart att det är skönt att va hemma och slöa, men man kan bli lite för förslöad och måste därför skakas liv i =)

Sitter och njuter av att det doftar kaffe på hela nedervåningen. Jag måste säga, som jag kommenterade på min FB att kaffedoft är nog bland det godaste jag vet i doftväg. Jag tror det beror på att jag tycker det är en hemtrevlig doft och att det ligger fler assosiationer till det än bara fika. Som t.ex fest, jul, familjen, farmor, fika med kompisar, gemenskap, en stund lugn och ro, hemtrevnad o.s.v...

Satt innan på hemnet.se och glodde. Ja, jag vet! Jag kan blir sån ibland att jag längtar efter hus. Men det är inte bara huset jag längtar efter. Likadant är det med kaffet, det är inte bara kaffet. Utan det är hela konceptet.

Hela konceptet med hus är, familj, hemmakänsla, bjuda på middagar, stort kök med stort köksbord... drömmar, drömmar, drömmar. Men det är väl trots allt väldigt passande när det är tre dagar kvar på detta året. Att på lördag är det ett helt nytt år, nytt blad med nya möjligheter.
Vad vill jag med kommande året, vad drömmer jag om och vad av det jag drömmer om vill jag ska bli verklighet nästa år.

Kan det då bli mer passande att jag ska åka upp till en av mina goda vänner, Emelie. Det är så skönt att ha vänner som man kan få bolla funderingar med och likadant om man skulle vara nere nån dag så är det bara att slå en pling. Att inte ha en vän som vill va med än då man "mår bra" o då passar det. Utan "visst, nu är det så här, men vi kör på i alla fall... och nu hittar vi på nått skoj tillsammans för att skingra tankarna" typ =)

Jag har fler sådana vänner, och en av dessa vänner som jag värdesätter högt är Emelie, en gudagåva. ;)

Vi ska fira nyår tillsammans och det ska bli väldigt trevligt!!

Inga kommentarer: