" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

lördag 24 april 2010

~ utsatt för klassiskt aprilväder ~

Känns det konstigt på något sätt att vädret beter sig som det gör. Att det ena stunden regnar, sedan snöar, tio minuter senare skiner solen och det är blå himmel. Men snart är allt som förbytt igen, jättemörk himmel och sen spöregn. HÄRLIGT! ja men faktiskt, detta är ju bara ett bevis på att det snart är vår. Det är VÅR! Så det kanske inte är så konstigt trots allt!

Igår så var jag på ett jättetrevligt kalas. O hade sitt kalas och det var jättetrevligt, med underhållning och allt. Jag bestämde att L får nog ta att sjunga på mitt bröllop =).

Idag såg jag äntligen min sysslings reklamfilm på tv och inte på internet. Hur bra som helst! hihi... På tal om reklamer brukar jag inte ha några favoritreklamer, fast just nu har jag det. Och det är de två sparrisarna som diskuterar månlandningen =)

1 kommentar:

Michaela sa...

Bröllopssång ska va fint :)
..helt rätt.

Aprilväder är alltid härligt! haha.. usch, det är ju omöjligt att veta vad för slags kläder man ska ta på sig när man går ut! :P haha...

Ha en fin söndagskväll!