" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

onsdag 7 april 2010

~ Livet har sina goda stunder ~

Igår hade jag en helt underbar dag. Dagen började först med att jag skulle skjutsa mamma till jobbet vid kvart i sju, så därför kom jag ju upp tidigt. Men det gjorde inget, för jag gjorde mig iordning och åt frukost. Sedan när jag haft min PA så hade jag lite mys och satt och kollade på film, drack elvakaffe å så där.

Vid kvart över 12 skulle jag träffa Sandra på torget. Vi gick lite på stan och jag hittade lite grejer till Mimmi som flyttat in i sin lägenhet. Sen satt vi och fikade räkbaguette och bara hade en helmysig eftermiddag. Tiden bara flög iväg kändes de som, men hur trevligt som helst. Så det lär bli fler gånger =) Jo, vi kollade på lite balklänningstyger med. Det var ju jättekul, och bra att kan fixa det i stan!

....fortsättning följer... ska visst ner till stan nu =)

Tillbaka efter en tur på stan me mamma.

Jo, så jag tror att Sandras klänning kommer bli jättefin. Sen på eftermiddagen satt jag och kollade på Helgonet, men jag blev så trött så jag gick o la mig en stund. Vid fem hämtade jag mamma, och sen åkte jag till Mimmi. Till hennes fina lägenhet, så roligt att få se den. Så när jag kom dit hjälpte jag henne med lite uppackning av grejer å så där. Efter det gick vi till Coop för att handla lite. Hennes föräldrar var och fixade lite och när de hade åkt gjorde vi fika och myste och pratade.
Vid nio hämtade jag pappa som spelat badminton, sen åkte jag tillbaka och så spelade vi wii en stund. Jag blev lycklig över att det gick bra på att spela guitar hero. Ska nog skaffa en gitarr till mitt beatles-spel framöver =)

Idag har jag hittat på en massa saker också. På morgonen tog mamma o jag en promenad, tittade in hos Nettis som bjöd oss på elvakaffe, så mysigt. Fick se deras hall med som de renoverat. Vi skulle fråga om hon ville hänga på till Jönköping på fredag me. Och de ville hon =) Så de blir jag, mamma, Nettis och Mimmi. Vi kommer ha galet kul!

Sen skulle jag till tandläkaren som jag var ganska så nervös för, men det gick hur bra som helst!!! Jag hade inga hål! Men jag sa att jag använder munskölj nu, och då sa de "bara de inte e listerine" Jo det va det ju! Det var visst inte så bra, eller det är inte så mycket flour i det. Ganska utspätt. Mycket smak och mycket alkohol känns de ju som att de bara e.

När jag kom hem så åt jag middag och efter det tänkte jag skriva på bloggen, men hann inte klart. Så det gör jag nu. Jag och mamma va på stan. Först va vi på Retro och hittade lite trevliga saker. Sen va vi och bytte mammas plånbok som gått sönder och sist på Lindex. Jag fick ett par jeans, ett par leggings o en blus av min mamma!!! =) Jag tror inte jag haft riktiga jeans på mer än ett år. OJ! Så det va konstigt, men de satt bra!

Ikväll blir det nog 100% SLÖÖ!!

Just det, igår såg jag en sädesärla! NU ÄR DET VÅR!

1 kommentar:

Michaela sa...

Haha vilket mysigt inlägg!! :)
..balklänning är kul att titta på.
..härligt att umgås massa med vänner och familj.
..kul med lägenhetstitt!

..Ha en bra kväll och fortsatt vecka!