" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

fredag 2 april 2010

~ Långfredagen ~

Jag har inte skrivit på min blogg på en vecka. Tänk att jag lyckades, nja det var inte så svårt i sig. Jag har haft så fullt upp och varit lite förkyld så det vore större bedrift att skrivit på bloggen måste jag säga.

Just nu är jag hemma hos mamma o pappa. Brorsan har kommit hem också, så det är jätteroligt. Han är hemma hela helgen, då får vi ju ta och hitta på nått. Spela spel å så =)
Mormor kommer snart hit, mamma är och hämtar henne. Mamma jobbar en hel del i helgen så då blir det att vi får ta vårt påskfirande idag, sen firar vi bara me familjen lördag och söndag.

Förra året fyllde pappa 50 år på långfredagen, och kusinerna med respektive och min farbror var här från Finland. Det var verkligen SÅÅÅ roligt! Och vilket väder det var sen. Nog för att våren verkligen har tagit överhanden, och vintern har gått över till ett klassiskt tillstånd av aprilväder.

Nehe nu ska jag hjälpa till lite me maten. HEJHOPP!!

GLAD PÅSK

1 kommentar:

Michaela sa...

Ja jag har allt saknat dig...

Men hoppas du har det bra!? :) kram och Glad Påsk!