" Det goda du gör idag glömmer folk ofta imorgon - Gör det goda ändå!
Om du är framgångsrik kommer du att få några falska och några verkliga fiender - Var framgångsrik ändå!
Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - Var snäll ändå!
Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig - Var ärlig och uppriktig ändå!
Vad du tillbringat år med att bygga upp kan någon förstöra över en dag - Bygg ändå!
Om du finner kärlek och sinnesro kan andra bli avundsjuka - Var lycklig ändå!
Ge världen det bästa du har, det kanske aldrig är tillräckligt - Ge världen det bästa du har ändå!
För i slutändan var det mellan dig och Gud - Det var aldrig mellan dig och de andra ändå!

- Moder Teresa

lördag 17 april 2010

~ Livet som seg deg ~

Jag måste säga att idag är jag så slö och seg så jag knappt vet vart jag ska vägen. =) Kan detta bero på att man befann sig i Lammhult igår på ett sjukt bra ungdomsmöte och kom inte hem förrän halv ett? Och att man säkert inte somnade förrän vid ett, halv två? Satt och käkade pizza, det hann man med också innan man tog Gula Faran och for hem i solnedgången. Nja kanske inte i solnedgången, det var redan mörkt när vi åkte. =)

En fråga, om det är nån som vet? Vem är det som rider hem i solnedgången?? =)

I alla fall, idag gick jag upp vid halv åtta för jag skulle hjälpa pappa med fika. Han har haft en gitarrträff idag och då bjöd pappa på fika. Så då fixade jag me de. Idag ska jag mysa, slappa i soffan, fundera på vad man ska äta till middag och förbereda inför söndagsskolan imorgon!

Have a nice day!

1 kommentar:

Michaela sa...

Ååå va härligt att mötet va bra.. hade tänkt å gå, men :(

Ha en bra vecka iaf!! :D